12 Mart 2013 Salı

Bir Ömürlük Kariyer


Çok çalışır didinir "kariyer" yaparsın.
Sonra belki muvaffak olursun,
postun falan düzelir.
Bu koşullardan mütevellit bir de "karı yer" 
mutlu olursun.
"Mutluyum" diye sevinirken,
o kariyer, 
seni yer!
Yetmez bir de "karı yer"
bir anda tepetaklak olursun.
Yediklerin "kâr" kalır,
hep yem olduğuna uyanamadan
geçmişinle yolunu bulursun. 
Çukur yolda çamura batar ayakların hep,
"boş ver deneyimdir" der avunursun.
Avundukça yontunursun,
yontundukça ufalırsın,
ama ufaldıkça büyüdüm sanırsın.
Öylece yok olur gidersin, 
En son toprak da seni yutar.
İşte ondan sonra fosilleşir ya hani beden,
gün gelir gübre-mineral falan olursun.
Bir o zaman memlekete hayrın dokunur,
ondan da senin haberin olmaz. 
Yani, boktan gelir boka gidersin,
O iki zaman dilimi arasında fazlalıksındır aslında,
Bi geldiğin bi de gittiğinde faydan dokunur
ama dert etme,
doğanın kuralı budur!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder