Öne Çıkan Yayın

Bir "at izi it izi" hikayesi

Reina saldırısının katilinin aranma süreci, Susurluk kazası sonrası dönemin popüler isimlerinden Yeşil lakaplı Mahmut Yıldırım ile i...

11 Aralık 2011 Pazar

Ortalama insan (Şizofrenik/melankolik)

Sessiz şarkı söylemeyi özledim,
Kimse duymasın diye fısıl fısıl düğümleyeyim istedim 
Ezgileri birbirine.
Şöyle böyle boktan bir hal alıyorken içimi,
"Siktir et be" diyecek cesareti özledim.
El, ellerini tutuyorken,
Gözlerime mil çekmeden,
Gırtlağımı düğümleyen hüznü 
Kusmak istedim. 
Değiştiremedim, radyoda çalan ağır aksak şarkıyı.
Elim teşebbüs etmeden aklım vurdu indirdi yerine.
"Biraz neşe ulan" dedim,
"Senin neyine..." diye yankılandı o söz beynimde.
Olsun demekle olmayacağın annemin şamarlarında öğrenmiştim,
Olacağı varsa da olduramamayı gururun ne olduğunu öğrendiğimde öğrendim.
Ne boktan şey ulan sürekli yeni şeyler öğrenmek!
Şimdi bi bakıyorum, hiçbir şey bilmiyorum,
Bi bakıyorum bi dünya şey öğrenmişim...
Öğrenmeseymişim daha iyiymiş. 
İnsan hiç mi işine yarar bir şey öğrenmez bu hayatta?
Biz ne züppe olabildik, 
Ne beyefendi...
Orospu deseler dövmeye teşebbüs ederiz,
Hayatın orospusu olmuşuz,
Aralarda aralarda gidip geliyoruz
Elimiz kalkmıyor.
"Dur ulan noluyor? bu mudur hak?" demeye cesaretimiz yok!


Her şeyin bi oluru var da
Ortalama insan olmanın verdiği ızdırabı hiçbir şey vermez!
Şimdi cahilsen, fakirsen, sakatsan, deliysen bilmem neysen
Ona göre yaşarsın. 
Ben de buyum dersin.
Zenginsen, çok okumuş etmişsen, iyi çevrelerin adamıysan 
Ona göre bi posta bürünürsün
"Bizim de düzenimiz bu" dersin.
Ama işte hepsinden biraz oldun muydu, 
Sen boktan bi insansın arkadaş.
Hiçbir şeyden biraz olmayacaksın.
Ya hiç olmayacaksın
Ya da oldun muydu adam gibi olacaksın. 


Şimdi sevmek işi de böyle...
Orası biraz karışık ama
Ya seviyorsan bırakıp gitmeyeceksin,
Ya da sevmiyorsan 
Boş yere direnmeyeceksin. 


Devrim insanın içinde başlar,
Kendiyle başlar.
Biz kendimizi devşirmeden,
Toplumu devşirmeye çalışıyoruz.


Hiçbir şey ortalama insan olmak kadar koymuyor. 
Hiçbir şey olmayan insanlara çok imreniyorum.
"He abi, sen ne dersen o olsun" diyemiyorum.
"Bu böyle olacak, bundan sonra böyle yapın" da diyemiyorum.
E, ne bok yemeye varız ki biz bu dünyada?
Her şey bir birine girdi, şimdilik biraz müzik arası falan verelim.
Bu rüya da bitecek her halde bir ara...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder