Öne Çıkan Yayın

Bir "at izi it izi" hikayesi

Reina saldırısının katilinin aranma süreci, Susurluk kazası sonrası dönemin popüler isimlerinden Yeşil lakaplı Mahmut Yıldırım ile i...

10 Şubat 2014 Pazartesi

Bak Sen Şu Beyoğlu Belediyesi’nin Hayaline!


-içten, böyle konuşur gibi
karalanmış bir yazıdır.
Konuşur gibi okuyun,
Kasmayın lüdven!-

Beyoğlu Belediyesi, Okmeydanı’nda yapmayı planladığı rantsal dönüşüm projesini hoş göstermek amacıyla müziği güzel, görselleri hoş bir video hazırlamış. Hazırlamış da, daha en başından, videonun hazırlatılmasındaki asıl maksadın tanıdık bir prodüksiyon şirketine para kazandırmak olduğu anlaşılıyor. Üstelik videoyu da Youtube’de “Haa! Yayındamıyız Ahmet” kendi hesabından paylaşmış.
Güya hayallerindeki Beyoğlu böyle imiş… Geçişlerle, bir günümüzü gösteriyorlar bir de “hayallerindeki” Beyoğlu’nu…

Ama dikkat ettim, günümüze dair görüntülerde, hep Beyoğlu’nun bilindik gariban insanları, çirkin tabelalı caddeleri varken, “hayallerindeki Beyoğlu”nda bildiğin giyim kuşamından mekanlarına kadar her şeyiyle zenginlik görüntüsü sergileyen bir Beyoğlu var.

N’olacak yani, hem vatandaşa acayip muhteşem konutlar, yaşam alanları yapıp sonra da, “aaa, ama olmaz, sen böyle lüküs bir evde oturup, çaycılık, tezgahtarlık yapamazsın, yamalı pantolonla okula gidemezsin” deyip ayakkabı kutularına da birkaç milyon mu sıkıştıracaklar?

Yoksa Sulukule’de yaptıkları gibi, Beyoğlu’nun gariban insanlarını da oralardan tee Allah’ın unuttuğu yerlere sürüp, buraları memleket zenginlerine ve hatta son dönemin modası olduğu üzere Araplara mı peşkeş çekecekler?   

Bir de görüntülerdeki insan yüzlerine bi dikkat ettim, hemen hemen hepsi Avrupa görünümlü insanlar… Bildiğin sıfatlar Avrupalı. Bunca yıllık Anadolu insanıyım, hiç bu kadar sarı, parlak Türkü bir arada görmedim.

Ayrıca hani Müslümandınız la siz? Hani kızlı-erkekli okumak, aynı evde kalmak falan yasaktı? O ne öyle, videodaki bütün kızlar cıbıl cıbıl bacakları-baldırları gözüküyor? Kızlı-erkekli gezip tozup, sohbet ediyorlar. Hatta gördüm, bir karede kızla erkek el tokalaştı. Namahrem olmadı mı şimdi o hanım kızımız? Valla ben sormuyorum bu soruyu, sizin zihniyetiniz sorduruyor. Ben aracıyım sadece!

Bir de yine dikkatimi çekti, niye hiç türbanlı hanım kızımız yok la bu videoda? Türbanlı çizmek zor mu yoksa? Sakallı cübbeli amca da çizmemişsiniz? Cübbeli Ahmet alınmaz mı şimdi bu duruma? Yoksa, yeni Beyoğlu’nda türbanlı, cübbeli, sakallı ablalar, abiler istemiyor musunuz?

(ulan ablalardan, abilerden bahsettim, şimdi bunlar bana da cemaatçi muamelesi yapıp sürmesinler beni de?)

Neyse…

N’oluyor ya hu, AKP takiyeyi bize yapıyor sanıyorduk, meğer cemaatlere yapıyormuş ya la! Baksana hayallerindeki Beyoğlu’na; cibil cibil kızlar, zenginlikler içinde kafelerde lüküs mağazalarda gezinen insanlar… Marstan ithal binalar…

Oyyy anam o ne öyle! Böylesini Çin’de Japonya’da Amerika’da görmedim be!

(Hoş, o memleketleri de bizzat gidip görmedim, ama TeVe denen, internet denen bir teknoloji var ennihayetinde…)


Son olarak, o nasıl bir yeşil şehirdir öyle! Ay Allaaamm! Bize o kadar yeşil fazlaa la fazlaaa! Astım-bronşit hastası toplumuz biz… Alimallah oksijen çarpar da komaya girer ölürüz.

OKSİJEN LOBİSİ mi oldunuz la yoksa!

Neyse efendim.

Haa! Yayındamıyız Ahmet’i yine birinin bu dalgınlık halinden ayıltması gerekiyor.

Du bakali nolcak?


*ince not: Bu arada açılıştaki ve aralardaki Osmanlı vurgulu Ok atma hikayelerine özellikle hiç girmedim; e bizim de bi midemiz var, biz de insanız… bir yere kadar yani…

Selametle…


Seyreyle şu hayali:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder